
Навчаючи дітей сьогодні, педагоги можуть навіть не знати назви деяких професій, яким їхні учні присвятять себе, коли виростуть, тому що таких професій ще не існує. То, можливо, учні XXI століття потребують іншого навчання - навчання XXI століття?
У педагогічних колах усього світу активно обговорюються питання: що таке школа XXI століття? Як організувати безперервне навчання педагогів, щоб їхні знання відповідали вимогам сучасності? Які навички потрібні нашим вихованцям, щоб бути успішними у житті? Як інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) можуть допомогти у трансформації освітнього процесу?
Ці і подібні питання давно хвилюють освітян. Педагоги розуміють, що сучасним дітям потрібен зовсім інший набір здатностей, ніж їхнім попередникам. Тож виникло збірне поняття «навички XXI століття», до яких, зокрема, можна віднести:
• креативність;
• критичне мислення та здатність розв'язувати проблеми;
• комунікативні навички;
• ІКТ-обізнаність, використання інформації та медіа;
• здатність самонавчатися та адаптуватися до умов навчання в інших культурах та суспільствах;
• інноваційність.
Дивлячись на цей перелік, уявляємо собі допитливу дитину із жагою до знань, яка може використовувати всі навколишні ресурси для навчання, може визначати проблеми, креативно їх розв'язувати, застосовувати свої знання для розв'язання реальних життєвих ситуацій, активно діє, зазнає невдач, навчається на помилках, пробує знову і домагається свого.
Розуміючи важливість володіння педагогами ІКТ-навичками, ЮНЕСКО у партнерстві зі світовими лідерами у розробленні інформаційних технологій, такими як Microsoft, розробилапроект масового вдосконалення педагогічних практик у всьому світі і створила стандарт ICT-CFT.
Стандарт ICT-CFT - це визнаний міжнародний інструмент, який дає змогу:
• зафіксувати педагогічну ІКТ-компетентність, необхідну кожному педагогу як лідеру інноваційних процесів у своєму навчальному закладі;
• розробити необхідні дидактично-методичні матеріали;
• використовувати цей підхід у всьому світі.
Стандарт передбачає нові педагогічні підходи, методику та організацію навчального процесу, які необхідні педагогам для результативного використання ІКТ та цифрових освітніх ресурсів для вдосконалення освітнього процесу, співробітництва з колегами.
Проект ЮНЕСКО визначає відповідні компетенції педагогів і надає інструменти для їх оцінки. Міністерства освіти країн - учасниць проекту мають можливість:
• погодитися з міжнародними стандартами, підсилити або послабити їх для своєї країни;
• організувати відповідну роботу з підвищення кваліфікації педагогів.
Так, проведення самої роботи з професійного розвитку педагогів залишається у компетенції відповідних урядів та партнерів. Але, разом з тим, проект ЮНЕСКО пропонує механізми для аналізу використання стандартів, для вдосконалення навчально-методичних матеріалів з підготовки педагогів, які розроблені різними установами.
Проект впроваджувався у три етапи, з 2005 по 2011 роки, і передбачав розроблення:
• стандартів підготовки педагогів для роботи в умовах сучасної школи;
в інструментів для оцінки рівня наявної підготовки педагогів відповідно до цих стандартів та виявлення дефіциту їхньої підготовки;
• навчально-методичних розробок, які дадуть змогу педагогам подолати наявні дефіцити і досягти рівня, що відповідає вимогам стандартів, в індивідуальному темпі.
Дякую за роботу. Дуже багато і цікаво. Проте не завадило б написати про ВЛАСНІ ЦІЛІ навчання на практиці.
ВідповістиВидалитиУспіхів!